Specjalista SEO – Zarobki – Ile zarabia ?

Czasy gdy większość rzeczy kupowało się w sklepach stacjonarnych powoli przemijają. Większość sprzedaży przenosi się do sieci, a zwykłe reklamy są zastępowane przez ten internetowe. Nie bez znaczenia pozostaje tu wyszukiwarka Google i inne podobne systemy. I właśnie w tym miejscu wkracza Specjalista SEO, który zajmuję się przygotowywaniem treści na stronę w taki sposób, by były one bardziej przyjazne wyszukiwarkom. Sprawdź, jak wysokie mogą być Specjalista SEO zarobki!
Specjalista SEO – czym się zajmuje?
SEO są to wszystkie procesy dążące do optymalizacji witryn i treści pod wyszukiwarki internetowe. Oznacza to, że Specjalista SEO to osoba, którą zajmuje się przystosowaniem treści ze strony internetowej firmy lub sklepu internetowego, a także firmowego bloga, artykułów reklamowych czy katalogu produktów. Stanowisko to jest bardzo elastyczne i mocno zależne od wielkości oraz dziedziny w jakiej działa firma. Specjaliści SEO często pracują w pełni lub częściowo w sposób zdalny i ponad 20% z nich nie jest zatrudnionych na umowie o pracę.
Specjalista SEO – jakich zarobków może się spodziewać?
Miesięczne średnie wynagrodzenie takiego specjalisty waha się pomiędzy 4000 PLN brutto, a 6000 PLN brutto. Mediana natomiast wynosi 4880 PLN. Wynagrodzenie jest zależne od wielu różnych czynników z powodu elastyczności stanowiska. O dziwo, stanowiska tego typu są zdominowane przez mężczyzn, którzy stanowią niemal 70% wszystkich osób zatrudnionych jako specjaliści SEO.
Sprawdź oferty pracy i opinie:
Dodatkowe korzyści na stanowisku Specjalisty SEO.
Będąc Specjalistą SEO można liczyć na szereg dodatkowych benefitów wynikających z zajmowanego stanowiska. Najpopularniejsze z nich to:
- Prywatna opieka zdrowotna – około 1/3 badanych.
- Dostęp do ubezpieczenia na życie – niemal 30% badanych.
- Dodatkowe karty Prepaid – prawie 20% badanych.
Od czego zależy wysokość wynagrodzenia?
Specjalista SEO zarobki zależą w głównej mierze od wielkości firmy oraz zakresu obowiązków. Wiele osób pracujących na tym stanowisku jest zatrudnionych w specjalnych agencjach zajmujących się doradztwem lub optymalizacją stron internetowych i obsługujących wiele różnych domen. Nie bez znaczenia pozostają tutaj wykształcenie oraz dodatkowe kompetencje pracownika.