MLM, czyli Marketing sieciowy jak zarobić?

Wolność finansowa oraz pasywny dochód to pojęcie bardzo często kojarzone z MLM. Jednak niewiele ludzi tak naprawdę sobie zdaje sprawę czym jest oraz jak działa dokładnie marketing sieciowy, a więc Multi Level Marketing. Zajmijmy się zatem obaleniem mitów, które się nagromadziły wokół sieciowego marketingu oraz przekonajmy się jak wygląda to w praktyce.

Czym jest MLM? Informacje podstawowe

Aby w rzeczywistości zrozumieć idee MLM wpierw należy spojrzeć na sam sposób działania firmy. Wiadomo powszechnie, że marketing jest jednym z czynników głównych, które decydują o dochodach oraz także zyskać danej firmy. Nawet produkt najlepszej jakości nie będzie kupowany jeśli się nie dowie o nim wystarczająca ilość osób. Stąd też duże firmy kompletnie nie szczędzą pieniędzy na bardzo kosztowne reklamowe spoty, kampanie w Internecie czy też bilbordy. Taka właśnie strategia, pomimo że jest używane przez większych gigantów biznesu, nie jest pozbawiona wad. W przypadku takowych firm koszty produkcji zazwyczaj wynoszą do 10 procent. Większa część pieniędzy jaką klient płaci za produkt jest przeznaczona właśnie na reklamy. W przypadku sporych firm możliwe jest pewnego rodzaju balansowanie samymi kosztami dystrybucji, aby zaproponować cenę konkurencyjną. Jednak w przypadku małych firm czy też firm początkujących, przedsiębiorcy trafiają w momencie pewnym na mur, który tylko sprawia, że nie są w stanie trafić do dużej ilości klientów jak chociażby giganci biznesu.

Dlatego też w ten sposób narodziła się idea MLM, a więc Multi Level Marketing. Powstała ona z myślą, aby tak naprawdę zintensyfikować ilość klientów do jakich dany produkt trafia bez ponoszenia kolosalnych kosztów danej promocji. Wielopoziomowy marketing, jak jest nazywany MLM w naszym kraju, jest oparty na sieci dystrybutorów, a więc biznesowych partnerów. Oznacza to nic innego jak to, że osoby korzystające z produktów tejże firmy mają możliwość sprzedaży produktów swoim przyjaciołom, znajomym, rodzinie, za co otrzymują prowizję określoną.

W jaki sposób dokładnie działa MLM?

Znając już same idee wielopoziomowego marketingu przejść możemy do przedstawienia zasady jego działania. Jak już wspomnieliśmy wcześniej w MLM istnieje spora możliwość zarabiania na sprzedaży wszelkich produktów danej firmy. Jednak nie jest to jeszcze wszystko. Wiele firm tego typu oferuje także prowizję od sprzedaży produktów danych partnerów, których do programu włączyliśmy. Zanim jednak się zaplątamy w definicjach zawiłych zacznijmy od samych podstaw.

Mówiąc troszkę prościej w MLM jest bardzo istotne zbudowanie określonej sieci partnerów, którzy wraz z nami będą produkty firmy sprzedawać. Dla przykład, jeśli za namową naszą do programu się zapisze trzech znajomych, to będziemy mogli otrzymywać pewną część prowizji także z ich sprzedaży. Poza tym jeśli każdy z nich zachęci swoich kolejnych trzech znajomych do MLM, to nie od trzech otrzymamy prowizję, a od dwunastu. Czy rozumiesz już tę ideę?

Jeszcze dla znacznie lepszego zobrazowania się posłużymy innym przykładem. Załóżmy, że sama prowizja sprzedaży wynosi piętnaście procent każdy z członków sieci generuje dla firmy dochód na poziomie tysiąca złotych. W sieci dodatkowo znajduje się dwadzieścia pięć osób (pięciu znajomych, który polecili MLM kolejnym pięciu znajomym) oraz za obrót całej grupy otrzymujemy pięć procent ze sprzedaży. Ze swojej sprzedaży wówczas zarobimy 150 złotych, natomiast pasywnego dochodu dostaniemy 1250 złotych (pięć procent z 25000), co daje kwotę łączną 1400 złotych na miesiąc. Jedynie jest to przykład, ale w sposób bardzo dobry pokazuje on, gdzie w MLM kryją się możliwie największe pieniądze.

Czym się różni MLM od finansowej piramidy?

Wokół MLM narosło ostatnimi czasy bardzo dużo mitów oraz pewnych półprawd. Zanim zatem przejdziemy do porównania MLM do finansowej piramidy rozwiejemy najczęściej wątpliwości występujące.

Po pierwsze niezmiernie bardzo duża część osób uwierzyła, że samo MLM to nic innego, jak rozsyłanie możliwie jak największej ilości wiadomości do możliwie największej ilości osób oraz czekanie na spływanie kolejnych zamówień. Jak pokazują liczne badania jedynie jeden procent mailowo rozsyłanych ofert odczytywana jest oraz zachęca klienta do zakupu. Taka właśnie strategia zatem jest nie tylko nieskuteczna, ale również bardzo irytująca dla klienta bądź partnera biznesowego (potencjalnego) i może odstraszać skutecznie od MLM.

Po drugie w samym MLM nie powinno się stosować obrażania, manipulacji czy też krytykowania klienta. Bardzo często pośród osób nieprofesjonalnych, działających w sieci wielopoziomowego marketingu można się spotkać ze stwierdzeniami – Jedynie idiota, by z takiej szansy nie skorzystać. Jest to kolejna ze strategii działania, która w sobie nie ma niczego z idei MLM oraz nie powinna stosowana być przez biznesowych partnerów.

Na sam koniec warto dodać, że MLM nie jest pasywnym dochodem po miesiącu działania. Samo osiągnięcie zysków wymaga sporo czasu. Jednak na pewno nadejdą.

Dodaj komentarz