UEFA – milion biletów na Euro 2020 sprzedanych za pomocą blockchaina

Dzięki całkiem nowej inicjatywie UEFA, fani piłki nożnej będą mieli okazję dołączyć do grona osób, które przyjęły blockchaina. Na najbliższe Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej milion biletów zostanie rozprowadzonych przy pomocy systemu biletowego, który jest oparty na tejże przełomowej technologii.

Jakimi tematami zajmiemy się w tym artykule? Na pewno poruszymy temat nowoczesnego oraz mobilnego systemu biletowego na Euro 2020 dzięki blockchainowi. Odpowiemy sobie także na pytanie dlaczego blockchain?

Nowoczesny oraz mobilny biletowy system na Euro 2020 dzięki blockchainowi

Jak wynika z ogłoszenia dzisiejszego Unii Europejskiej Związków Piłkarskich, a więc UEFA bilety na najbliższe Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2020 dystrybuowane będą do wszystkich fanów dzięki nowemu oraz mobilnemu systemowi biletowemu, który jest opary na blockchainie. System ten sprawi, że wejście na każdy stadion będzie bardzo płynne oraz bezpieczne. UEFA pisze, że za pośrednictwem systemu przełomowego, na telefony komórkowe fanów rozprowadzonych zostanie ponad milion biletów.

Organizacja postanowiła ten system przyjąć, aby ułatwić na najbliższe mistrzostwa dystrybucję biletów, które pod samym względem popytu na bilety są w historii najbardziej pożądanym Euro.

To nowe rozwiązanie zapewni dystrybucję bezpieczną biletów oraz pomoże także zapobiec replikacji oraz duplikacji biletów. Zaś kody QR aktywowane będą przez Bluetooth tylko wtedy, gdy w pobliżu stadionu znajdą się kibice. Takie informacje znajdziemy w ogłoszeniu UEFA. Dodają także, że dystrybucja cyfrowa biletów pomoże na ograniczenie zużycia papieru oraz będzie znacznie wygodniejsza dla fanów.

Fani piłki nożnej, którzy kupili już bilety na UEFA Euro 2020 podczas sprzedaży w grudnia 2019 roku oraz w późniejszych fazach, otrzymają biletu jako mobilne przy pośrednictwie specjalnej mobilnej aplikacji. Będzie można ją pobrać pod koniec maja na urządzenia z IOS oraz Androidem, a z kolei bilet dostarczone zostaną nie późnij, a niżeli siedem dni przed meczem.

Dlaczego akurat blockchain?

Wiele franczyz sportowych jak i także organizatorów sportowych wydarzeń (i nie tylko) rozważa tak naprawdę wykorzystanie technologii blockchain przy samej sprzedaży biletów, jako, że ta technologia innowatorska zapewni niesamowicie skuteczny sposób na zapobieganie fałszerstwom.

Wcześniej, dokładnie w 2019 roku w grudniu, wiceprezes Ticketmaster Sandy Khaund powiedział, że sama technologia blockchain zapobiec może pojawianiu się rynków wtórnych biletów oraz zapewnić, że bilety na pewno trafią we właściwe ręce.

Samym celem wdrożenia blockchain w biletowej branży jest przywrócenie samej uczciwości artystom, fanom oraz organizatorom imprez. Na przykład problemem głównym, przed którym branża stoi, są bilet podrobione. Blockchain jak najbardziej temu może zapobiec, umożliwiając wszystkim uczestnikom sprawdzenie samej autentyczności ich biletów. Bilet dzięki temu stają się zasobami rzadkimi cyfrowymi, których podwójnie nie można sprzedać.

Sprawdź opinie o firmach IT na naszym forum:

No comments
Dodaj komentarz