Specjalista ds. E-Commerce – Zarobki – Ile zarabia ?

Dynamicznie rozwijający się rynek sprzedaży internetowej jest czymś na co zwraca uwagę coraz więcej firm. Prowadzenie takiej sprzedaży jest również związane z coraz większym zakresem obowiązków oraz wymaganą wiedzą oraz umiejętnościami. W ten właśnie sposób powstało stanowisko specjalisty ds. E-Commerce zarobki. Sprawdź, jakiego wynagrodzenia może spodziewać się osoba na tego typu stanowisku!

Specjalista ds. E-Commerce

Osoba na takim stanowisku jest przede wszystkim odpowiedzialna za sklep internetowy firmy, dbanie o to, żeby sprzedaż była wydajna i przebiegała bez zakłóceń. Dodatkowo specjalista ten dba o założenia strategii sprzedaży oraz strategie marketingowe z uwzględnieniem ofert promocyjnych. Ponad 90% osób zatrudnionych na tym stanowisku dysponuje umową o pracę. Większość specjalistów ds. E-Commerce to mężczyźni, stanowią oni prawie 2/3 wszystkich osób pracujących na tym stanowisku.

Na jaką pensję może liczyć Specjalista ds. E-Commerce?

Średnia pensja takiego specjalisty wynosi od około 3600 PLN brutto do 5600 PLN brutto wynagrodzenia miesięcznego. Mediana natomiast to około 4460 PLN brutto. Około ¼ osób zarabia mniej niż średnie wynagrodzenie na tym stanowisku. Podobnie wygląda sytuacja z osobami zarabiającymi więcej.

Dodatkowe korzyści na stanowisku Specjalista ds. E-Commerce

Zależnie do rodzaju firmy i obowiązków specjalista taki dysponuję szeregiem dodatkowych benefitów wynikających z jego stanowiska. Najczęściej spotykane to:

  • Prywatna opieka zdrowotna – około 30% badanych.
  • Dofinasowanie do aktywności fizycznej – ponad 30% badanych.
  • Możliwość całkowitej lub częściowej pracy zdalnej – około 30% badanych.
  • Dodatkowe ubezpieczenie na życie – mniej niż 20% badanych.
  • Zniżki na towary i usługi firmowe lub bony towarowe – około 30% badanych.

Sprawdź oferty pracy i opinie:

Od czego zależne jest wynagrodzenie?

Specjalista ds. E-Commerce zarobki zależne są przede wszystkim od stażu pracy. Nie bez znaczenia pozostają wielkość firmy czy jej lokalizacja, jak również wykształcenie pracownika. Cechami pożądanymi do kandydata na to stanowisko są umiejętność pracy w zespole, umiejętność prowadzenia i wdrażania strategii sprzedażowych, ale też wielowątkowości i zdolności do ogarnięcia wielu dziedzin związanych z e-commerce.

Dodaj komentarz