Praca zdalna i benefity pracownicze w 2020 [Ważne]

Co to praca zdalna, jakie benefity można zaoferować pracownikom poza biurem i czy to wszystko naprawdę jest tak efektywne?
Praca zdalna, znana też jako home office, staje się coraz bardziej popularna. Polega ona na wykonywaniu obowiązków zawodowych przez pracownika najczęściej z domu przez internet, ale miejsce jego pobytu jest dowolne. Częstymi dylematami są to, jak wygląda organizacja przedsięwzięcia, czy ten tryb zatrudnienia rzeczywiście przynosi zamierzone rezultaty oraz jakie benefity zaoferować pracującym.
Zalety zdalnej pracy
Do tej pory opcja home office nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w naszym kraju. Teraz zaczęło się to zmieniać. Jest to spowodowane obustronnymi korzyściami- pracownik oszczędza czas i pieniądze na dojazdy, łatwiej godzi życie prywatne z zawodowym, a jego grafik nabiera elastyczności, natomiast pracodawca nie musi martwić się utrzymywaniem biura. Zatrudniający i zatrudniany przestają być ograniczani przez odległości, które ich dzielą. Zadowolenie z pracy zdalnej potwierdzają statystyki. Według Business Insider’a, 95% osób, które spotkały się z pracą zdalną, oceniają ją pozytywnie. Poza tym, większą satysfakcję z pracy deklarują zatrudnieni w home office, niż w biurze.
Organizacja home office
Najważniejsze są dobra organizacja zatrudnionego, jego samodzielność i nastawienie na realizację wyniku. Nie może on być rozpraszany przez życie prywatne, a musi efektywnie wykorzystywać czas. Firmy częściej ufają w tej kwestii swoim starszym etatowcom z doświadczeniem, radzącym sobie bez nadzoru przełożonych. To powód, przez który właśnie oni przeważają wśród zdalnych pracowników. Niedługo jednak zabiegający o to młodzi zaczną być traktowani podobnie.
Sprawdź opinie o firmach IT:
- LoveJob digital EB Agency – Praca Opinie Zarobki
- Gemius – Praca Opinie i Zarobki
- Cryptoduck.co – Praca Zadalna Opinie Zarobki
Kontrola pracowników i komunikacja
W trybie zdalnej pracy zatrudniająca firma raczej nie monitoruje czasu pracownika spędzonego nad zadaniem. Mijałoby się to z celem home office, tzn. elastycznością. Bardziej sensownie jest sprawdzać dzienne czy tygodniowe raporty. W kwestii komunikacji, która ma równie duże znaczenie, jak organizacja, pomagają dzisiejsze technologie. Przez e-mail’a, telefon, Skype’a albo Zoom’a można zrobić praktycznie wszystko to, co w spotkaniu twarzą w twarz.
Benefity pracownicze
Zarówno home office, jak i benefity pracownicze, to już norma. Najczęstrzymi formami dodatków do wypłaty są opieka medyczna lub karta sportowa, często postrzegane jako standard, a także dofinansowanie dojazdów do pracy czy urlopu, żłobek albo przedszkole dla dzieci zatrudnionych osób. Zwłaszcza młodzi pracownicy szukają u firm benefitów, widząc w nich rekompensatę za początkowo niskie wynagrodzenie. Często też właśnie profity są decydującym czynnikiem w wyborze pracy.
Nauka języków jako benefit
Nauka języków obcych to benefit, który dostaje 19% pracowników, a otrzymywać chciałoby 28% zbadanych przez pracuj.pl. Jest to świetne rozwiązanie i dla zatrudnianego, i dla zatrudniającego. Firma inwestuje w pracownika, co może być przydatne w przyszłości. Etatowiec natomiast może zaoszczędzić na budżecie domowym, a także rozpocząć naukę, o której nawet by nie pomyślał bez bodźca.
Zdalni pracownicy i benefity
Docenianie zatrudnionych na odległość może być ciężkie. Sprawdzonymi na to metodami są wcześniej wymienione opieka medyczna czy karta sportowa, ale równie dobrze można zaoferować szkolenia branżowe albo naukę języków, oczywiście online. Tym sposobem pracownik zachowa spójność ze swoim codziennym funkcjonowaniem z domu, a pracodawca nie będzie się martwił organizacją biura.
Mimo, że praca zdalna sama w sobie jest już postrzegana jako benefit, warto zastanowić się nad innymi możliwościami. W końcu wszyscy wiemy, że firma opiera się na pracownikach, a doceniony pracownik to lepszy pracownik.