Jak szukać zagranicznych zleceń w branży copywriterów?

Już samo rozpoczęcie pracy na własny rachunek rzuca nas na głęboką wodę świata freelancerów, którzy muszą zadbać o wszelkie aspekty zatrudnienia samodzielnie. W tym wypadku nie można liczyć na wsparcie firmy lub pomoc związaną z formalnościami. Dla wielu osób może to być ogromne wyzwanie.

Ponadto warto też wspomnieć o tym, że koszta ubezpieczeń i prowadzenia swojego własnego biznesu mogą być zaskakująco wysokie jak na polskie standardy. W takim przypadku warto rozejrzeć się za ofertami pracy za granicą. Najbardziej pomocnym narzędziem okazują się grupy na facebooku. Za ich pośrednictwem możemy śledzić trendy copywriterów z Wielkiej Brytanii lub Stanów Zjednoczonych. Różnica w stawkach między tymi państwami potrafi być nawet dziesięciokrotnie większa od oferowanej w Polsce.

Jest to niewątpliwie powód, dla którego od lat wielu freelancerów stara się przejść na zagraniczny rynek, który ma do zaoferowania o wiele większe możliwości zarobku za wykonanie tej samej pracy.

Jak pokonać bariery językowe podczas tworzenia treści?

Copywriterzy to osoby, które każdego dnia muszą pracować nad swoim kunsztem językowym. Mimo wszystko bariera językowa może stanowić przeszkodę nawet dla osoby, która posługuje się angielskim na bardzo dobrym poziomie. Jedną rzeczą jest komunikowanie się ze znajomymi, tak zwany small talk, czy też wymiana zdań podczas pracy nad projektem, a czym innym jest opanowanie kunsztu obcego języka do poziomu, który umożliwi nam pisanie artykułów sponsorowanych, czy też tworzenie chwytliwych treści reklamowych. W skład niezbędnej do wykonania pracy może dołączyć też artykuł ekspercki, który będzie wymagał nie tylko ogromnej wiedzy dotyczącej opisywanego przedmiotu, ale także trudnego słownictwa.

Niezwykle trudno konkurować z native speakerami, którzy szlifowali swoje umiejętności już od dziecka, w pierwszych klasach szkoły podstawowej.

Istnieje jednak inne rozwiązanie, które pozwala ominąć problem dotyczący konkurowania z native speakerami angielskiego. Należy wykorzystać zdolności językowe, których nie posiada nawet osoba urodzona na terenie anglojęzycznego państwa. Wbrew pozorom jest to prostsze, niż może się nam wydawać. W końcu każdy z polskich freelancerów, który zna angielski na przyzwoitym poziomie, może oferować usługi dotyczące obsługi dwóch języków jednocześnie.

W jaki sposób rozglądać się za zagraniczną pracą zdalną?

Wiedząc jakie usługi mamy zamiar zaoferować, możemy przejść do poszukiwania pracy. Sam zdrowy rozsądek podpowiada nam, że z całą pewnością gdzieś na świecie są firmy, które będą potrzebowały pracowników o umiejętnościach dokładnie takich jak nasze. Cały problem polega na tym, że nie mamy pojęcia, które to firmy, a z kolei poszukujące freelancera firmy jeszcze nie wiedzą o naszym istnieniu.

Zatem co należy zrobić? To właśnie my musimy pozwolić się znaleźć dla zagranicznych firm. Doskonałą strategią jest wykorzystanie znanego na całym świecie portalu LinkedIn. Po zrozumieniu podstawowych zasad działania tego portalu, możemy przewidzieć czego dokładnie będą oczekiwali potencjalni pracodawcy z zagranicy, którzy mogą zainteresować się naszym profilem.

Odpowiednio prowadzony profil na LinkedIn zwróci na nas uwagę wielu pracodawców.

Absolutną podstawą tego portalu, o której należy pamiętać, jest to, że po utworzeniu profilu powinniśmy nieustannie starać się o poszerzanie naszej listy kontaktów. Jest to związane ze specyfiką działania LinkedIn. Portal pokazuje użytkownikom w ich wyszukiwaniach jedynie osoby, które mają nie mniej niż 3 stopnie znajomości mniej od nas. Drugim elementem jest zadbanie o skrupulatne wypełnienie naszego profilu reprezentacyjnego i umieszczenie w nim naszych osiągów.

Jak to z branży copywritingu wiadomo, nasz profil powinien zawierać nasycenie odpowiednimi słowami kluczowymi. Warto obserwować trendy i starać się przewidzieć, za pomocą jakich słów kluczowych znajdą nas pracodawcy na portalu. Możemy wówczas użyć w opisie naszego profilu fraz, które zwiększą szansę na zauważenie naszej osoby.

 

Dodaj komentarz